Ontwikkeling van mens, werk en organisatie
Executive coaching
Jij staat centraal. Je brengt verbinding. In het team, met klanten, collega's en stakeholders. De continuïteit van het bedrijf is jouw zorg. Je inspireert en motiveert. Je hakt knopen door. En houdt alle ballen in de lucht.
Terwijl alles zijn gang lijkt te gaan, heb jij het gevoel dat je vastloopt of minder effectief wordt. Om dat gevoel te herkennen en te duiden is een klankbord nuttig. Als executive coach help ik je coachvragen snel te doorgronden en inzicht te krijgen in belemmerende en helpende patronen, drijfveren en onbewust ineffectief gedrag.
We ontdekken wat voor jou werkt om weer focus en balans te krijgen. Jouw uitdaging is groot, maar het gaat ook om de manier waarop je ernaar kijkt. We gaan samen op zoek, kijken op een respectvolle, confronterende manier in de spiegels.
Antwoord op je eigen vragen
Inzicht in patronen en onderstroom
In vertrouwde omgeving kijken naar je uitdagingen
Je eigen, inherente vermogen vinden en activeren
Benieuwd?
Leiderschapsontwikkeling
Als het helder is waar je met je onderneming naartoe wilt, volgen je mensen je beter. Als jij positief leiderschap in de praktijk brengt, dan willen mensen daarbij horen. Ze kunnen hun rol beter vervullen en eigenaarschap tonen. Dat leidt - voor jou en voor hen - weer tot plezier en bezieling in het werk, met een beter resultaat tot gevolg. Jij als leider hebt daarin een bepalende rol. Jij bent degene die iedereen kan laten groeien.
Effectief zijn met je eigen leiderschapsstijl
Ontdekken wat jouw organisatie nodig heeft
Begrijpen waarom je in verbinding met mensen dingen beter voor elkaar krijgt.
Herken je het?
Direct afspreken
Kun jij de ondersteuning van &beter zeker gebruiken? Ons kennismakingsgesprek kost jou niets en maakt al veel duidelijk.
Teamontwikkeling
Het succes van een bedrijf wordt grotendeels beïnvloed door de medewerkers en de manier waarop ze samenwerken. Functioneren in een team kan enorm inspirerend zijn. En het beste in iedereen naar boven halen. Maar net zo goed kan een teamverband verstikkend werken en iedereen demotiveren. Als coach kan ik jou en het team helpen bij het doorbreken van patronen en het ontstaan van een goede teamgeest.
Teamgeest?
Van eigenbelang naar gezamenlijk belang
Inzicht in elkaars kwaliteiten en rollen
Goede communicatie
Gezonde conflicten (niet op de man)
Een team dat het goed heeft en de goede dingen doet
Organisatieontwikkeling en interventie
Soms is er gedoe in een bedrijf. Als de organisatie harder groeit dan dat 'ie aankan. Of als een bepaald team zich verwaarloosd voelt. Als de teams elkaar eerder tegenwerken dan dat ze samenwerken. Aannames die in de weg zitten, verschillende inzichten over de aanpak van zaken. Als je denkt dat je met elkaar productiever kunt zijn dan dat je nu bent.
Het vastlopen is zichtbaar, maar het heeft vaak een diepere, niet direct zichtbare oorzaak. Ik kijk naar het systeem als geheel. Het is belangrijk om niet alleen de symptomen aan te pakken, maar vooral te kijken naar de onderliggende oorzaken. We noemen het de onderstroom. Dát is de reden waarom je sommige zaken niet voor elkaar krijgt.
vastgelopen structuren weer vlot trekken
inzicht in dominante, belemmerende patronen
samenwerking tussen verschillende bedrijfsonderdelen bevorderen
Verbeter de slagkracht van je organisatie
"Bert leert ons vooruitkijken en hoe je moet 'veroorzaken'.Wij genieten van de 'Bertjes'."~ Stefan Holthausen,
algemeen directeur Holthausen Group
algemeen directeur Holthausen Group
‘Groeipijntjes, mooi toch?!’, aldus Bert. Met veel enthousiasme en knowhow ondersteunt hij ons in de strategische uitdagingen waar we op dit moment voor staan. Messcherp, maar met een positieve benadering.
Door de juiste vragen te stellen weet Bert ons te prikkelen en anders naar dingen te laten kijken, waardoor we betere keuzes kunnen maken. Zowel bedrijfsmatig als op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.
Bert heeft in het kader van een samenwerkingsprobleem een groep medewerkers gecoacht. Hij weet de juiste snaar te raken wanneer het gaat om inhoud maar zeker ook de onderlinge betrekkingen. Hij doet dit zeer objectief, met gevoel voor de mens achter het probleem. Hij geeft daarbij adviezen waar medewerkers maar ook management mee vooruit kunnen.
Regiomanager, Thuiszorg Het Friese Land